Superyellow:n tarina alkaa vuonna 2006, kun kolme innokasta Taideteollisen korkeakoulun opiskelijaa yhdistivät voimansa ja lähtivät luomaan aivan jotain uutta. Heidän tavoitteenaan oli suunnitella tuotteita, jotka ovat kestäviä ja vastuullisesti tuotettuja, ja ennen kaikkea arjessa monikäyttöisiä. He halusivat rohkeasti olla kertakäyttökulttuuria vastaan; ajattomuus ja laadukkuus olivat niitä tavoitteita, joilla he toivoivat tuotteiden erottuvan muiden joukosta.
Näkemys pipoista oli siis syntynyt. Ja nimenomaan sellaisista pipoista, jotka sopivat skandinaaviseen tyyliin ja, joiden materiaali saataisiin luonnosta. Aluksi materiaalina käytettiin puuvillakankaisia ylijäämäpaloja. Katseenvangitsijoina pipoissa toimivat ajan henkeen sopivat kuvioinnit ja muut somisteet. Rohkeat kuvioinnit ovat nyt jääneet, mutta edelleen vahvasti mukana ovat luonnosta saatujen materiaalien käyttö, luonto inspiraation lähteenä ja värimaailma, joka miellyttää silmää. Skandinaavisen tyylin pelkistetty muotoilu ja toimivuus olivat valttikortteja myös yrityksen kansainvälistymistavoitetta kohti.
Yrityksen ensimmäinen vuokrasopimus solmittiin Helsingissä osoitteeseen Runeberginkatu 8. Visio siinsi selvästi ja vahvana mielessä, sillä vuokrasopimus allekirjoitettiin ennen kuin yrityksellä oli vielä edes nimeä. Tilojen vuokrauksen jälkeen tarvittiin nimi, joka kiinnittäisi huomiota ja jäisi mieleen. Nimeä hahmoteltiin tavallisena arkipäivänä Helsingin ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun lounasravintolassa.
Nimeksi haluttiin helposti muistettava, iloinen ja pirteä. Suunnittelijat halusivat, että nimi myös edustaa rohkeaa ja avointa mieltä, joilla he olivat itse varustettuja yrityksen perustamisvaiheessa. Nimeksi annettiin Superyellow. Siitä syntyi mielikuva aurinkoisuudesta ja positiivisesta energiasta. Nimen haluttiin myös olevan kansainvälisesti muistettava.
Ensimmäiset pipot tehtiin Helsingin Taideteollisen korkeakoulun joulumyyjäisiin. Pipoja ommeltiin ja kuvioita painettiin jopa yötä myöten. Silloin pipojen takasaumaan ommeltiin Superyellow-logomerkki. Se sama merkki ommellaan kaikkiin mallistossa oleviin pipoihin vielä tänäkin päivänä.
Suomalainen designbrändi oli ottanut ensiaskeleensa. Tarina jatkuu seuraavassa osassa…